Recurring actions -raportti on tapa löytää tehokkuus

Me keräämme analytiikkaa asiakkaan kulkeutumisesta ja klikatuista elementeistä – sitten kokoamme RA-raportin ja parannamme havaittuja ongelmakohtia.

1. Sivuston julkaisu

Rakennettu sivusto on valmis ja se julkaistaan.

Sivuston analytiikka

Sivustolle on asennettu käyttövalmiiksi Aurora Heatmap -sovellus sekä Statify Analytics, jotka molemmat keräävät anonyymiä kävijädataa.

2. Vierailijat jättävät jälkensä

Sivustolla vierailijat tarjoavat aitoa ostokäyttäytymistä.

Paljon dataa - hyvä tilannekuva

Kun keräämme riittävästi dataa, voimme koostaa luotettavan tilannekuvan sivuston toiminnasta. Tästä muodostuu RA-raportti.

3. Sivuston optimointi

Kerätyn datan pohjalta voidaan tehdä sopivia muutoksia.

Mitä voidaan optimoida?

Suurimmat ongelmat sivuston toiminnassa ovat turhia klikkauksia keräävät elementit, asiakkaan harhautuminen väärään paikkaan ja toimimattomat painikkeet.

Mikä on recurring actions -raportti?

Recurring actions -raportti (suom. toistuvien toimintamallien raportti) analysoi käyttäjän tekemiä toimia verkkosivun sisällä.

Sen keräämää dataa ovat klikkausdata sekä vieraillut sivut, joiden pohjalta voidaan päätellä esimerkiksi etusivun kiinnostavimmat kohdat ja toimivimmat tavat saada trafiikkia juuri sinne minne halutaan.

RA-raportti koostetaan kaikista rakentamistamme sivuista 3 ja 12kk:n kohdalla niiden julkaisusta. Näin saamme aikaan testatun ja todistetusti toimivan sivun, joka on oikeasti hyödyllinen myynnin kannalta.

231 klikkausta

134 klikkausta

98 klikkausta

62 klikkausta

75 klikkausta

Klikkausdata - toiminnan ydin

Me seuraamme asiakkaidemme verkkosivujen toimintaa Aurora Heatmaps -nimisellä ohjelmalla, joka kykenee keräämään visuaalista klikkauskarttaa.

Klikkauskartan avulla voimme helposti huomata, mitä elementtejä sivuilla klikkaillaan usein ja muuttaa täten sivujen toimivuutta parempaan suuntaan.

Kyseinen ohjelmisto kerää anonyymiä dataa, joten GDPR ei ole ongelma sen käytössä.

Vieraillut sivut - mikä kiinnostaa?

Sivustolla on useita eri tarkoitukseen tehtyjä sivuja. Tärkeää on tietää, missä sivuilla vieraillaan eniten ja missä aikaikkunassa. Täten esimerkiksi mainonnan toimintaa on helppo seurata.

Valitsimme käyttöömme Statify Analyticsin, sillä se ei kerää tietoa henkilöistä vaan toiminnoista. Täten se ei kerää henkilötietoja eli ei ole GDPR-lain alainen.

Tämä lisää tietoturvaa eikä GDPR:stä tarvitse koko ajan olla huolissaan.

286 klikkausta, Etusivu

28 klikkausta, Meistä

26 klikkausta, Verkkosivut

22 klikkausta, Logot

Kiinnostaako verkkosivujen rakentaminen?

Meiltä saat tarvitsemasi verkkosivupaketin nopeasti ja joustavasti. Ota yhteyttä ja aloitetaan projekti!